22 novembre 2006
El Govern Zapatero pren el pèl als gironins
Àmb amics com aquests no ens calen enemics. Si l'omnipresència del socialisme en les nostres vides no serveix, almenys, perquè els interessos dels gironins estiguin ben defensats, és urgent que hi hagi canvis. De res no ens ha servit el talant, el suposat diàleg entre administracions d'un mateix color polític, o el suposat benefici de tenir un conseller de política territorial gironí. Les al·legacions presentades pels veïns de Girona que estan afectats pel projecte del tren i del TGV, especialment els de la zona de Pedret, han estat rebutjades amb una prepotència i desconsideració que se'm fa difícil d'acceptar. O sigui que ni el consens de totes les forces polítiques (CiU hi va donar, en un gest de responsabilitat que l'honora, el seu suport), ni els informes de la consultoria al respecte, no mereixen que el Govern de Zapatero es molesti a prendre en consideració altermatives al gran impacte que representarà per al barri, per a les persones i per a la ciutat no soterrar el pas del tren a Pedret.
És urgent que l'Ajuntament es posi al davant de les demandes dels veïns i que no amagui el cap sota l'ala per no incomodar el seu partit. Cal transparència, cal obrir un debat i fer participar la gent afectada perquè notin que el seu ajuntament està al seu costat i no els fallarà; que els doni garanties que anirà fins al final i no es deixarà convèncer per l'opinió discutible d'uns buròcrates que s'ho miren a 700 quilòmetres de distància i tenen pressa per complir un calendari. Cal que l'ajuntament doni la paraula als ciutadans que van presentar les al·legacions ara rebutjades, que els escolti. Que els convoqui en tantes reunions informatives com faci falta perquè tots hi puguin dir la seva i puguem conèixer què pensen. No veig una manera millor d'aplicar el concepte de participança.
I pel que fa a la viabilitat de l'opció de la via soterrada, no hem de perdre de vista que la consultoria contractada per l'Ajuntament, d'un prestigi extraordinari entre els enginyers ferroviaris, va arribar a dues conclusions contundents:
Fer el soterrament és tècnicament possible.
Fer-lo no encareix especialment l'obra.
Un darrer apunt. Cito textualment un fragment de la intervenció de Zoila Riera en el ple municipal que tractava del tema (7-2-2006):

"Per acabar aquesta intervenció, dir que hem de tenir dos reptes i que ens ham
d'afanyar tots a tirar-los endavant. Un és que ens escoltin i que
assumeixin aquesta proposta. Què tenim a favor per què sigui així? Deixi'm que
ho digui de manera ben planera: el govern de la Generalitat de Catalunya, que
s'ha de mullar perquè per alguna cosa és el govern de Catalunya, és un govern
d'un color polític que res fa pensar que portarà la contrària al govern de la
ciutat, i en aquest cas Govern i oposició a l'Ajuntament de Girona espero que
tinguin el recolzament de tots els departaments de la Generalitat. Què més
tenim? Un govern a Madrid que també ha d'estar molt ben disposat a
escoltar-nos".

Etiquetes de comentaris:

 
Escrit per krls el dia 22.11.06 | Enllaç permanent |


0 Comentaris:


Publica un comentari

~ Inici