10 abril 2007
40 anys de l'aeroport de Girona
L'aeroport de Girona celebra el seu quarantè aniversari, i ho fa de la millor manera: batent rècord de passatgers. Els càlculs per a aquest any situen la xifra de passatgers en 4,7 milions, que contrasten amb els 600.000 de fa tot just cinc o sis anys. Avui s'ha fet la presentació de les activitats commemoratives, i en l'acte s'hi han pogut veure dues maneres ben diferents d'entendre el model aeroportuari. Jaume Torramadé, alcalde de Salt i vicepresident primer de la Diputació de Girona, ha estat valent, contundent i clar: l'actual model de gestió deixa l'aeroport sota llibertat vigilada, en què les institucions com la Diputació són bones per posar-hi diners però no per participar de la gestió. Les paraules d'en Jaume han posat l'únic punt de reivindicació que s'ha pogut sentir amb claredat i rotunditat: volem que l'aeroport de Girona sigui transferit ja. Per contra, el delegat del Govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, ha realitzat un parlament que pulveritza l'esperit de l'Estatut i les ànsies de la societat civil catalana dient que allò important no és "qui" fa les coses sinó "com" es fan, i després ens ha venut la idea de la gran gestió d'Aena: ha vingut a dir que com que aena ja ho fa bé (?), no cal que traspassem res... No cal que els recordi que Rangel és un destacat dirigent de PSC. I el PSC no vol que la Generalitat tingui majoria en la gestió dels aeroports catalans, tal com va quedar clar durant el ple del Parlament sobre l'Estatut. He fet una foto de l'exposició que es pot veure al primer pis de l'aeroport, amb un lema que aposta pel que nosaltres apostem a la ciutat de Girona: nous aires.

 
Escrit per krls el dia 10.4.07 | Enllaç permanent |


1 Comentaris:


At dimecres, 11 abril, 2007, Blogger Jesús Pastor

Sense tenir el control de les nostres infraestructures més importants com són els aeoports i algunes vies ràpides jo no haguès signat l'Estatut. He estat aquests dies de Setmana Santa a Múrcia i vaig al·lucinar amb la seva xarxa viaria,
Mon pare va treballar molts anys a la duana de l'aeroport i quan no hi havia vols xàrter allò era com un cementiri.
Això demostra que ni el PP ni el PSOE varen fer res per l'aeroport, deixant de banda el rentat de cara de fa uns anys.
L'Aeoport de Girona nomès ha ressucitat quan les institucions catalanes hi han posat diners i ganes.
Espero que en una propera reforma de la terminal, s'hi faci una gran oficina d'informació turística com la de l'aeroport de Budapest, petit, però impecable.

 

Publica un comentari

~ Inici