09 juny 2007
Haurem de parlar del TAV a fons, si cal des de zero
El proper Govern de la ciutat haurà de prendre decisions d'una gran transcendència sobre el Tren d'Alta Velocitat. L'Estat ens ha pres el pèl una vegada més i ens ha anunciat, ara que ja s'han acabat les eleccions, que hi ha un retard de tres anys més. En plena precampanya, el PSC i el PSOE sostenien que el TAV arribaria a Girona el mes de febrer de 2009, i encara que alguns vam denunciar que això era impossible, l'engany va funcionar i es va aconseguir treure pressió en un assumpte que pot complicar molt les coses a qui governi si no les fa prioritzant els interessos de Girona i dels gironins per davant dels interessos de Montilla i de Zapatero.
El retard de les obres ens ha de permetre reobrir el projecte i tornar-ne a parlar amb més transparència, amb major informació i amb major participació: no ens podem deixar encolomar segons què i segons com, i menys ara que a Barcelona hi ha una gran pressió ciutadana sobre el traçat final perquè hi ha gent que no el veu clar. A Girona n'hem de parlar a fons, i CiU s'hi compromet tant si governem com si ens toca estar a l'oposició. Ha estat un error de l'equip de govern intentar que el projecte passés de puntetes a ulls de la gent, i això no és bo. S'ha d'obrir el debat ciutadà, i si del debat es desprèn que cal replantejar certes coses, es replantegen.
Avís per a navegants: qui pensava que faria passar el projecte del TAV de puntetes i es podrien començar les obres sense que els gironins hi diguessin la seva, s'equivocava. I tant, que en parlarem. Li agradi o no al PSC, li convingui o no al PSOE: ara tenim un temps extra, gràcies a la incompetència del govern Zapatero, que l'hem de fer servir per plantar cara i apostar per una obra que tingui sentit i que no ens hipotequi ni l'espai ni el futur.

 
Escrit per krls el dia 9.6.07 | Enllaç permanent |


1 Comentaris:


At dilluns, 11 juny, 2007, Anonymous Cerverí de Girona

Hola,

tant costa d'entendre que el millor fora una gran estació al costat de l'aeroport amb una llançadera a l'estació de Girona?
Al costat de l'aeroport, al costat de l'Eix, al costat d'una entada a l'AP-7,.... i, fins i tot, al costat d'una futura estació internacional d'autobusos!! Com és que es va acceptar l'estació soterrada? Quans cotxes més haurà de "rebre" el centre de Girona de la gent dels pobles veins que vindran a buscar el TGV? Per què es va caure en aquest parany del PP? Per què hi ha tant poc debat ciutadà al voltant d'aquest tema?
Ja ens van enganyar amb la variant de Sant Daniel (al cap d'un temps es feina el tram de l'AP-7, gratuit)que no hi tornin.

Salutacions,

 

Publica un comentari

~ Inici