10 juliol 2007
El nostre Govern zapatereja
Sento una gran decepció per l'operació de propaganda d'estil clàssic que significa l'anunci del Govern de la Generalitat de limitar la velocitat a 80 km/hora a un seguit de municipis de l'àrea metropolitana de Barcelona. La mesura l'anuncia el conseller de Medi Ambient, que és com si el conseller d'Obres Públiques ens orientés sobre la dieta mediterrània aprofitant que té competències en l'atorgament de llicències urbanístiques als restaurants. Que una limitació de velocitat tingui origen en raons mediambientals no deixa de ser una mesura viària, i l'hauria d'anunciar qui l'aplica i qui la regularà: o és que serà el conseller de Medi Ambient el que posarà les multes als qui passin de 80Km/hora en aquests trams, acusant-los de delicte mediambiental?
Això sol ja fa tuf de propaganda. Però hi ha més: el conseller Baltasar s'aferra a la idea que el culpable de la contaminació és el transport, i diu que no pas el sector industrial, el de serveis o el sector primar. Fantàstic! I d'on es pensa que surt, tot el moviment de transport (de persones i de mercaderies) sinó directament dels sectors abans esmentats? O és que la indústria no genera necessitats de transport? I el turisme? I l'agricultura? Si hi ha dinamisme industrial hi haurà, us ho ben asseguro, més necessitats de transport.
Una altra cosa no menys rellevant. Us recomano que us feu amb l'informe elaborat pel RACC sobre fiscalitat verda. Jo el tinc, però en versió paper i no us el puc facilitar electrònicament, tot que em consta que hi ha una versió reduïda en PDF que van enviar a la premsa. Aquest informe està fet a partir de la decisió europea d'unificar la fiscalitat de l'automòbil i fer prevaldre criteris mediambientals a l'hora de dissenyar les taules impositives dels vehicles (és a dir, que es pagui en funció de la contaminació que es genera i no pas pels cavalls fiscals de potència). Certament els vehicles són de llarg les principals fonts de contaminació en les aglomeracions urbanes, però sobretot això passa quan hi ha embussos de trànsit, no pas quan la gent va a determinada velocitat. En els embussos (frenar, arrencar, revolucionar el motor...) s'emeten gran quantitat de partícules nocives (no només CO2, sinó tota mena de substàncies tòxiques) que ens empassem els ciutadans. I què fa el conseller Baltasar davant dels embussos? Ben res, res de res: això que ho arregli un altre.
Ben mirat aquests del tripartit zapateregen bastant. Han après els pitjors vicis de l'inepte president del Govern espanyol, que ha basat la seva popularitat en mesures que han generat molta fullaraca però que a l'hora de la veritat no han representat, en realitat, cap gran cosa i encara menys una gran inversió. Limitar la velocitat a l'àrea de Barcelona surt gratis, però et permet sortir a tots els mitjans de comunicació i aparèixer com el gran benefactor del medi ambient. Mentrestant, les cues a la ronda litoral o a la ronda de dalt o a la B30 que les arregli sa mare, els dèficits de transport públic que ho faci un altre (perquè sempre és culpa d'un altre)... i així anar fent.
Només ens faltava això: que a sobre de patir tripartits a tot arreu, a sobre d'haver d'aguantar la perversió democràtica del sistema i veure com ens convertim en una mena de república bananera dins d'Europa (deu ser el país d'Europa on és més fàcil arribar al poder perdent eleccions i arribar a la presidència d'institucions essent el grup menys votat)... haguem de presenciar com els nostres ministres es converteixen en una mala còpia de l'estil vaporós de Zapatero.

 
Escrit per krls el dia 10.7.07 | Enllaç permanent |


0 Comentaris:


Publica un comentari

~ Inici