24 desembre 2008
La pèssima resposta de l'equip de Govern a la crisi turística
Mentre dinava, un dels comensals em va fer a mans la nota de premsa que l'Associació d'Hostaleria de Girona havia difòs poques hores abans en la roda informativa per passar balanç de la situació del sector. És una nota argumentada, amb dades irrefutables, i crítica amb la gestió de l'equip de Govern de la ciutat de Girona. Avui n'he llegit les cròniques informatives i em trobo amb la sorpresa que davant les crítiques i dades aportades pel sector, l'alcaldessa i la primera tinent d'alcalde no troben cap altra resposta que exigir una rectificació al president de l'associació. "Si hi ha nervis per la crisi el que no s'ha de fer és carregar contra l'Ajuntament", llegeixo que diu l'alcaldessa. És desconcertant i decebedor que la primera resposta de la màxima autoritat municipal davant la preocupació d'un sector econòmic sigui treure's les puces de sobre. Apliquem el mateix al trànsit, a la seguretat, a la neteja? Vol dir que si hi ha nervis perquè hi ha col·lapses, hi ha inseguretat i els carrers estan bruts, no s'ha de criticar l'Ajuntament? I doncs, per a què serveix l'Ajuntament? Per recaptar impostos, posar multes i invertir en nius de despropòsits?

Fa un temps vam demanar les dades turístiques de què disposava l'Ajuntament. La resposta és que les úniques dades que tenen són les que facilita l'Associació. Em demano, doncs, com sap l'Ajuntament que les xifres de la davallada del sector no són certes. Quines altres dades té que ho desmenteixi. I si són certes --a mi el sector em mereix credibilitat-- el que cal fer no és veure de quina manera l'Ajuntament es treu la responsabilitat de sobre sinó de quina manera poden canviar les coses perquè el sector i Girona tinguin la política de promoció de la ciutat que necessitem. La resposta de l'equip de Govern és francament preocupant, perquè denota un nul interès a reconèixer la realitat i a posar-se les piles per invertir la tendència.

Calia una altra resposta per part de l'Ajuntament. La prepotència no és mai, en cap cas, ni tan sols en les millors èpoques del nadalisme, una bona eina per governar una ciutat. Cal una mica més d'humilitat i realisme, i si hi ha un sector que es queixa i ho argumenta, l'obligació de l'Ajuntament és posar-se a treballar, no a exigir desmentiments ni a deslegitimar la representativitat de qui ostenta la presidència d'una associació legal, democràtica, reconeguda.

La promoció turística de la ciutat és a les beceroles de la potencialitat que té Girona. Ja en vam parlar en el nostre programa, i en continuarem parlant: és una prioritat. I trobo d'allò més lògic i carregat de sentit que la marca "Girona" tingui vida pròpia més enllà del patronat de turisme de la Diputació. Això és el que reclama el sector, i farien bé de parlar-hi més sovint. Potser aprendrien que quan algú es queixa --del trànsit, de la seguretat, de la neteja-- no és per molestar els que ens governen ni per importunar ni posar pals a les rodes al règim tripartit sinó, senzillament, perquè les coses no funcionen. I cal escoltar la ciutadania, no pas exigir-li una rectificació.

 
Escrit per krls el dia 24.12.08 | Enllaç permanent |


0 Comentaris:


Publica un comentari

~ Inici